Revolut lansează o nouă funcție menită să asigure protecție în fața eventualelor fraude. Este vorba de posibilitatea de a efectua apeluri, direct din aplicație, cu operatorii serviciului de relații cu clienții.
Prin noua funcție lansată de Revolut, utilizatorii serviciului vor putea stabili un contact direct, sigur, evitând să pice în capcana infractorilor cibernetici. Sunt vizate, în special, fraudele de tip scam prin impersonare. Potrivit autorităților, acest tip de infracțiune presupune că o persoană, care se pretinde funcționar al unei bănci sau al unei companii/instituții își convinge victimele să-i trimită bani sau să-i divulge date cu caracter personal.
Numărul celor care pică în plasa infractorilor cibernetici este din ce în ce mai mare, motiv pentru care Revolut a luat măsuri ca să-și protejeze clienții. Aceasta, cu toate că victimele din rândul utilizatorilor serviciului se află la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, în condițiile în care baza de clienți cu peste 10 milioane de utilizatori noi.
„Scam-urile de impersonare pot fi un pericol pentru foarte mulți utilizatori. Noi am ajuns la concluzia că singura modalitate de a preveni acest tip de fraudă este să le punem clienților la dispoziție instrumentele prin care să poată să rupă vraja escrocilor, înainte de a apuca să le trimită acestora bani. Este prioritar pentru noi să le punem la dispoziție soluții cât mai inovatoare pentru depista cât mai rapid un scam”, a explicat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut, conform unui comunicat de presă.
Cum se desfășoară apelul
Pentru a evita situațiile neplăcute, compania a decis să implementeze noua funcție. Un apel din aplicație nu poate fi efectuat de infractori și permite clienților să poarte o discuție cu într-un mediu sigur și intim. Tot din motive de protecție, apelul se realizează doar după ce a fost confirmat în prealabil în chat-ul din aplicație cu clientul. Practic, acesta află din timp că urmează să fie sunat și să aibă o interacțiune cu un operator Revolut.
„Ce este important de reținut e faptul că marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, numai după ce au fost stabilite de agenții de la Relații cu clienții cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune. Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, a precizat Woody Malouf.
Apelurile în aplicație sunt disponibile doar clienților persoane fizice, pentru moment. Chiar și așa, Revolut recomandă clienților să folosească mai ales chat-ul din aplicație pentru a lua legătura cu departamentul de Relații cu clienții. Acesta este un mod sigur și confidențial de a intra în legătură cu reprezentații serviciului, indiferent problema semnalată.
Despre Revolut
Potrivit comunicatului de presă, Revolut este o bancă europeană licențiată și o companie de investiții, care ajută oamenii să obțină mai mult de la banii lor.
Aplicația s-a lansat, în 2015, în Marea Britanie, unde permis utilizatorilor să efectueze transferuri de bani și operațiuni de schim valutar. În preznet, serviciul numără peste 50 de milioane de clienți din întreaga lume, care folosesc produsele sale. Aceștia efectuează, lunar, în jur de jumătate de miliard de tranzacții.
În România, compania are în jur de patru milioane de clienți.